אירופה: טיסה התעכבה כי לא היו בשדה התעופה די עובדים להעמיס כבוּדה – האם יש לפצות על העיכוב?

חברת טא"ס הפעילה טיסה מנמל התעופה קלן/בון לאי קוס. הטיסה התעכבה בכמעט ארבע שעות. הסיבה העיקרית לעיכוב הייתה צוות קטן מדי להעמסת כבוּדה לבטן המטוס. האם הנוסעים זכאים לפיצוי על האיחור בטיסה? המותב התשיעי של בית הדין לצדק של האיחוד האירופי השיב על כך היום.

עיכוב ארוך בטיסה מקים זכות לפיצוי. בנסיבות חריגות יש פטור מפיצוי. נסיבה חריגה היא אירוע שמטבעו או במקורו אינו טבוע במהלך הפעילות הרגיל של חברות התעופה, ושאינו בשליטתה. העדר מספר מספיק של עובדים בשדה התעופה שיעמיסו את הכבודה למטוס, עשוי להיחשב לנסיבה חריגה. בית המשפט בגרמניה יבחן אם התמלאו התנאים לכך. למשל, אם מדובר בכשל כללי, הוא אינו טבוע במהלך הפעילות הרגיל של חברת התעופה. אם לטא"ס יש שליטה יעילה על מי שהפעיל את שדה התעופה, האירוע היה בשליטתה. גם אם מדובר בנסיבה חריגה, על טא"ס להראות שנקטה את כל הצעדים הסבירים למנוע אותה ולתקן את תוצאותיה.

הינה פסק הדין וסיכומו.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.